Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pon 22:36, 04 Maj 2015    Temat postu:

Dlaczego młodzież podchodzi obecnie do matury bez stresu a po prostu oni się nie uczą a bawią. Szkoła to w tej chwili nie miejsce do nauki a obecnie pełni rolę miejsca spotkania towarzyskiego, płacenie szkołą nie za jakość kształcenia a przysłowiowe sztuki to efekty, że oceny nie dostaje się za naukę tylko samo chodzenie do szkoły.

Nawyki w szkole średniej z gimnazjum a na studiach wyższych z szkoły ponadgimnazjalnej. Słowa absolwenta szkoły ponadgimnazjalnej jak coś nie było tak z ocenami z przedmiotu można było napyskować nauczycielowi albo pójść do dyrektora szkoły na skargę a ten wzywał nauczyciela i ten dostawał burę oraz oceny były poprawiane na lepsze.

Stosuje podobny schemat młodzież na uczelni wyższej napyskuje wykładowcy (a tu student spotyka mur i zdziwienie prowadzącego, że student czegoś żąda) potem idzie do dziekana i znów pyskuje dziekanowi w tym i skarży się na wykładowcę (znowu ma student przed sobą mur i dziwnie się na niego patrzą w tym i na jego zachowanie) jak nic nie wskóra u wykładowcy i dziekana to idzie na skargę do rektora uczelni (i tam znowu spotyka student mur) następuje tutaj szok studenta zasada ze szkoły ponadgimnazjalnej nie działa.

Przychodzi absolwent szkoły do pracodawcy dostaje taki absolwent tabelkę aby wypełnił pozycje w tabelce, wpisał dane z liczników maszyny itp. i na dole dokumentu musi własnoręcznie się podpisać długopisem, że to on dane spisał z urządzenia i tu po prostu dla takiego ucznia zbrodnia, on nie umie się czytelnie podpisać długopisem.

Twierdzi do pracodawcy roszczeniowo ja mam dysleksję i dysortografię a pracodawca co mnie obchodzi masz wykonać zadanie i się podpisać, że faktycznie to ty zrobiłeś daną robotę.

Zgroza chcieć czegoś od absolwenta albo ucznia a matura teraz jest zdawana na minimum 30% to czego wymagać od dzisiejszej młodzieży, kiedyś to była matura trzeba wszystko było mieć (wiedzieć) w głowie a teraz to uczniowie dostają gotowe opowiadania, tabele matematyczne w zadaniach maturalnych itp.

Tak skróconym opisie schemat obecnej młodzieży przedstawiłem takiej prawdziwej.
naszaklasa
PostWysłany: Czw 7:59, 21 Mar 2013    Temat postu:

http://www.facebook.com/photo.php?v=344707382314790


Film zawiera fragmenty metody muzyczno-dramatycznej (MUZYKODRAMA) jako zabawy tematycznej, w której dziecko bawiąc się w maszynistę, lekarza, sklep lub szkołę, gra role określonych osób, reaguje zgodnie z przyjętymi wzorami.

W tej grze dziecko jest jednocześnie aktorem i reżyserem. Przedmiot - rekwizyty są przeważnie umowne, zastępcze (liść jest talerzem, kasztany- ziemniakami, krzesło może być samolotem, patyk-koniem) . Często ruchy i czynności, aczkolwiek umowne, odzwierciedlają wiernie rzeczywistość emocjonalną dziecka. Muzykodrama jest projekcją sprzyjającą odreagowaniu. Dziecko może się "wygadać", "wypłakać", wyładować napięcia nerwowe i konflikty uczuciowe, a jednocześnie pobudzić wyobraźnię, zdobyć i utrwalić wiedzę o świecie i o zjawiskach społecznych.

Muzykodrama może być w stosowana bardzo rozmaicie, w zależności od cech uczestników, stopnia ich autonomii, ogólnej koncepcji terapeutycznej lub dydaktycznej, ale zawsze musi zawierać dwa etapy :

1.projekcja (diagnoza) - ujawnienie postawy emocjonalnej dziecka, jego pragnień, lęków, reakcji na sytuacje trudne,
2.kanalizacja (terapia, trening) - proponowanie dziecku takich wzorów zachowań, które zapewniają mu lepsze przystosowanie się do otoczenia.

Autorem muzykodramy jest Władysław Pitak (aktor, logopeda i muzykoterapeuta), który zajmuje się terapią zachowań i kształceniem zdolności twórczych od prawie 50 lat.
DK+KP
PostWysłany: Śro 19:27, 13 Paź 2010    Temat postu: Protokół z zebrania Stowarzyszenia Absolwentów

Wrocław 09. 09. 2010 r.


Protokół z zebrania Stowarzyszenia Absolwentów i Sympatyków I LO
we Wrocławiu


1. Pierwsze spotkanie powakacyjne rozpoczęła Danuta Kubów przypomnieniem propozycji inicjatyw Stowarzyszenia z poprzedniego roku szkolnego


2. Odbyła się dyskusja na temat formy i organizacji konkursu dla uczniów Liceum pod nazwą „Uczeń z pasją”. Ustalono, ze rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się w marcu 2011 roku. Przedstawiono propozycje do szczegółowego regulaminu, który powinien zawierać następujące informacje: w konkursie mogą brać uczniowie osiągający co najmniej średnią ocen 3,5, zadowalające zachowanie, mający pasje związane np. z fotografią, malarstwem, muzyką, osiągnięcia literackie, sportowe i inne.
Stowarzyszenie przeznacza dla zwycięzcy nagrodę pieniężną w wysokości 500 zł. Padły też propozycje powołania jury konkursowego.

3. W związku z zaplanowanym „Dniem Absolwenta” dyskutowano nad możliwościami skontaktowania się z absolwentami, którzy podjęliby się spotkań z uczniami. Na razie zgłosiły się trzy osoby: Lilianna Laryś, Alicja Kuberska, Dariusz Dziewulski. Ustalono, że należałoby zaproponować także udział p. Bockenhain, p. Dobroszowi, p. Pokryszko, p. Wojtasowi, p. Pitakowi

4. Ustalono dyżury w „Klubie Absolwenta”:
16.09.2010 – Halina Kozłowska
23.09. 2010 – Danuta Kubów
30.09.2010 – Zofia Siwek
07.10.2010 – Krystyna Szykuła

5. Następne zebranie odbędzie się 14 października 2010


Protokołowały:

Danuta Kubów

Krystyna Pietraszko
DK+KP
PostWysłany: Śro 19:25, 13 Paź 2010    Temat postu: Sprawozdanie z działalności Stowarzyszenia Absolwentów

Wrocław 18.V.2010



Sprawozdanie z działalności Stowarzyszenia Absolwentów
i Sympatyków I Liceum Ogólnokształcącego
we Wrocławiu


1. W czasie trwania Zjazdu Absolwentów w 2007 roku odbyło się zebranie założycielskie Stowarzyszenia Absolwentów i Sympatyków I Liceum Ogólnokształcącego we Wrocławiu przy ulicy Poniatowskiego 9. W zebraniu – według listy obecności - wzięło udział 35 osób, które utworzyły grono Członków –założycieli.

Na zebraniu wyłoniono Zarząd i Komisję Rewizyjną.

W skład Zarządu wchodzą następujące osoby:

Prezes : Lilianna Laryś
Wiceprezesi : Adam Okenczyc, Jan Gruca
Sekretarz : Irena Jurek
Zastępca sekretarza : Danuta Kubów
Skarbnik : Dariusz Dziewulski
Zastępca skarbnika : Krystyna Pietraszko
Członkowie : Janusz Gronowski, Władysław Pitak, Alicja Marecka-Suwała

Skład Komisji Rewizyjnej : Stanisław Hermanowski, Julia Krawczyk, Alicja Kuberska

Wymienione kandydatury zatwierdzono jednogłośnie.

2. Następnych kilka spotkań Zarządu Stowarzyszenia poświęcone było opracowaniu statutu i przygotowaniu wszystkich dokumentów potrzebnych do rejestracji Stowarzyszenia w Sądzie, jako stowarzyszenia posiadającego osobowość prawną. Przed samymi świętami Bożego Narodzenia 2008 dokumenty zostały przez prezesa przekazane do sądu i po 2 miesiącach zostaliśmy zarejestrowani. W następnej kolejności Zarząd skompletował dokumenty pozwalające na otrzymanie numeru NIP, złożył dokumenty w odpowiednim urzędzie, a także wyrobił pieczęcie.
3. Zarząd postanowił przygotować deklarację członkowską przystąpienia do Stowarzyszenia, a potem została ona powielona i każdy nowo przyjęty dostaje ją do wypełnia
4. Zarząd, zwrócił się do dyrektor szkoły pani dr Ireny Podgórskiej z prośbą o uznanie szkoły jako siedziby Stowarzyszenia i dyrekcja wyraziła na to zgodę.
5. W dyskusji na zebraniach zaproponowano też, aby poprosić panią dyrektor o przyznanie jednej z sal na miejsce spotkań absolwentów, gdzie mogliby oni raz w tygodniu, po południu , spotykać się z przyjaciółmi przy kawie i ciastkach, a także aby mogli korzystać z sali gimnastycznej . Wszystkie nasze postulaty zostały pozytywnie rozpatrzone. I od tego czasu mamy tzw. Klub Absolwenta, gdzie oprócz prywatnych spotkań i zebrań Zarządu odbywają się różne imprezy.
6. Otwarcie Klubu miało miejsce 17 października o godz. 17.00. Było uroczyste przecięcie wstęgi przez panią dyrektor Podgórską i prezes Liliannę Laryś. Na spotkaniu było około 70 osób. Była kawa, herbata, ciasta i owoce. Dzięki panu Tadeuszowi Krawczykowi, mężowi naszej koleżanki Julii, który grał i śpiewał, można było potańczyć. Panu Tadeuszowi należą się naprawdę gorące podziękowania, ponieważ zawsze możemy na niego liczyć. W Klubie Absolwenta były także inne spotkania karnawałowe, a także organizowane zjazdy klasowe. W grudniu odbyło się też spotkanie mikołajkowe.
7. Bardzo miły przebieg miało spotkanie z dawnymi nauczycielami szkoły, przede wszystkim tymi, którzy pracowali do końca lat dziewięćdziesiątych. Przyszło 20 osób, które cieszyły się, że mają okazję znów odwiedzić szkołę i spotkać się z dawnymi kolegami. Goście otrzymali w prezencie książki „Dwie historie jednej szkoły”
8. Ważną sprawą dla Stowarzyszenia były stworzenie strony internetowej . Okazało się, że opracowanie takiej strony przez firmy komputerowe jest bardzo kosztowne i w związku z tym, członkowie postanowili sami, wśród własnych znajomych i rodzin poszukać osoby, która podjęłaby się tego zadania społecznie. I tak dzięki córce pana Janusza Gronowskiego i jej koledze mamy stronę internetową, na której umieszczone są podstawowe informacje dotyczące naszej działalności. Jest tam także umieszczony statut, deklaracja przystąpienia, podany adres, zamieszczane są także zdjęcia.
9. W połowie 2009 roku przystąpiła do Stowarzyszenia pani Danuta Czarnecka-Kazuń i podjęła się prowadzenia księgowości ,tak więc mamy fachowca, który pilnuje naszych finansów. Stowarzyszenia ma od stycznia 2009 roku konto w banku.
10. W związku z tym, że wielu absolwentów zainteresowanych było zakupem książki wydanej z okazji 100-lecia siedziby, Stowarzyszenie postanowiło wydać poprawiony dodruk tej książki. Było to bardzo trudne przedsięwzięcie, gdyż Stowarzyszenie nie miało funduszów. W końcu, dzięki sponsorom, można było zamówić dodruk, ale wcześniej należało zrobić korektę całej książki. Zajęły się tym osoby z Zarządu. Dodane też zostały dwa artykuły i kilka zdjęć. Po wakacjach, książka ukazało się w 300 egzemplarzach i sprzedażą zajęło się pani Julia Krawczyk. Do tej pory sprzedała około 130 egzemplarzy. Bardzo jej za to dziękujemy. Wszyscy, zainteresowani kupnem mogą się do niej zgłosić, można też zakupić książkę w bibliotece szkolnej.
11. W ramach współpracy Stowarzyszenia ze Szkołą Zarząd podjął decyzję, aby ufundować nagrodę dla ucznia, który wyróżnia się nie tylko dobrymi wynikami, ale realizuje jakąś swoją pasję i ma w niej osiągnięcia, np. nagrody, wygraną olimpiadę itp. Nagroda wynosi 500 zł., a jej nazwa to „Uczeń z pasją”. Eliminacje odbędą się w przyszłym roku szkolnym, kandydatury wybiorą nauczyciele, a Stowarzyszenie wybierze i zatwierdzi wspólnie z dyrekcją.

Zarząd Stowarzyszenia chciałby bardzo zaktywizować wszystkich członków w sprawie naszego udziału w bieżącym życiu szkoły. Chodzi o spotkania dawnych absolwentów z młodzieżą, w celu przekazania im informacji o dawnej szkole, powojennym Wrocławiu, albo innych interesujących wiadomości np. z dziedzin wiedzy, które uprawiali.



Opracowały:
Danuta Kubów, Krystyna Pietraszko
Danusia
PostWysłany: Śro 19:23, 13 Paź 2010    Temat postu: AKTUALNOŚCI

W środę, po Wielkanocy, w auli Liceum Ogólnokształcącego nr 1 we Wrocławiu odbyło się spotkanie z p. Władysławem Pitakiem, logopedą i muzykoterapeutą, autorem audiowizualnych wersji treningów relaksacyjnych Jacobsona i autogennych Schultza, absolwentem I LO z 1961 r.

Cytat:


Władysław Pitak na spotkaniu z uczniami klas maturalnych w I LO we Wrocławiu.
Tematem spotkania był stres i sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach
.


Tematem 45 minutowego spotkania z kilkoma klasami maturalnymi był stres maturalny.



Cytat:


Władysław Pitak na spotkaniu z uczniami klas maturalnych w I LO we Wrocławiu.
Tematem spotkania był stres i sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach.


W.Pitak, po krótkiej prezentacji problemów współczesnej cywilizacji, której codziennym zjawiskiem jest stan wzmożonego napięcia psychofizycznego,a w jego efekcie wzrost ciśnienia krwi, częstość oddychania, szybkość przemiany materii, które kiedyś może doprowadzić do odczuwania dolegliwości w postaci bólu głowy, uczucia mdłości, opadania żołądka, drżenia całego ciała i omdleń, zademonstrował na żywo elementy relaksacji progresywnej Jacobsona i treningu autogennego Schultza.

Cytat:


Władysław Pitak na spotkaniu z uczniami klas maturalnych w I LO we Wrocławiu.
Tematem spotkania był stres i sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach.


Pan Pitak jest znanym trenerem technik relaksacyjnych w Polsce, a płyty dvd z Jego ćwiczeniami są stosowane w klinikach kardiologicznych, sanatoriach, jaskiniach solnych, poradniach psychologicznych, klubach sportowych, biznesie i marketingu.

Cytat:


Władysław Pitak na spotkaniu z uczniami klas maturalnych w I LO we Wrocławiu.
Tematem spotkania był stres i sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach.


Relaks połączony z ćwiczeniami oddechowymi oraz pewnym elementami autosugestii już od dawna uważany był za cenną metodę psychoterapeutyczną. Interesowali się nim lekarze i psycholodzy, a w niektórych klinikach była to jedna z metod zapobiegania nerwicom, chorobie wieńcowej, wrzodowej i nadciśnieniu.



Spotkanie odbyło się na zaproszenie dyrekcji LO nr 1.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group