Autor Wiadomość
admin
PostWysłany: Wto 12:33, 20 Lut 2024    Temat postu:

...
admin
PostWysłany: Pon 20:12, 21 Sie 2017    Temat postu:

.
MUZYKODRAMA - ZABAWA NIE TYLKO DLA DZIECI





* PRZYCZYNY EMOCJONALNYCH ZABURZEŃ U DZIECI

Nie ma pojedynczych czynników generujących nerwicę i autyzm wczesnodziecięcy.
>>> więcej: http://logos.dt.pl/muzykodrama01




@@@

W swoich artykułach, Władysław Pitak wprowadza pojęcie MUZYKODRAMY, jako formy przydatnej w terapii nerwic i autyzmu. Pojęcie, z którym można zetknąć się dotychczas na gruncie niektórych koncepcji wychowania muzycznego, znajduje wykorzystanie nowatorskie, pełniąc wiodącą rolę terapeutyczną. Jeśli zdamy sobie sprawę , że w formie tej odpowiednio dobrane treści z zakresu muzyki , sztuki słowa i elementów ruchu, stale współpracujące ze sobą, możemy sobie wyobrazić zwielokrotniony efekt tych wspólnych działań w celach przez nas zamierzonych.

Autor pisze o prawdach oczywistych , ale sposób ujęcia materiału, dotykanie sedna problemu, świadczy o głębokim zaangażowaniu i rozumieniu poruszanych problemów, opartych o wieloletnie własne doświadczenia, prowadzone w pracy zawodowej wszechstronnie przygotowanego specjalisty : aktora , logopedy, muzykoterapeuty.

Zaproponowane działania zabawowe ( a zabawa dostrzegana jest normalnie jako działanie bezsensowne ), w tym przypadku obok zwykłego wypełniania czasu pełni ważną role terapeutyczną – wymiernych korzyści dla konkretnej osoby lub grupy osób.

Tak przedstawioną formę muzykodramy można przyjąć za ważny czynnik terapeutyczny , jednocześnie zgodny z bogatym systemem kształcenia twórczego i aktywnego, odpowiadającym również potrzebom i wymogom współczesnej pedagogiki.

Koszalin , 02.05.2002 r. dr Mikołaj Borek




@

* KLINIKA ZABURZEŃ MOWY U DZIECI NERWICOWYCH I AUTYSTYCZNYCH

Literatura dotycząca zaburzeń nerwicowych jest bardzo obszerna. Pomimo licznych opracowań nie ustalono jednak jednolitej terminologii określającej poszczególne rodzaje tych zaburzeń.
>>> więcej: http://logos.dt.pl/muzykodrama02




* MUZYKODRAMA dla dzieci NERWICOWYCH i AUTYSTYCZNYCH

Rozpoczynając pracę z dzieckiem nerwicowym lub autystycznym musimy brać pod uwagę fakt, że nie zgłosiło się ono do terapeuty dobrowolnie.
>>> więcej: http://logos.dt.pl/muzykodrama03



@@@


ODDECH, SKUPIENIE, PAMIĘĆ, WYOBRAŹNIA
-recenzja artykułu Władysława Pitaka

W kolejnym artykule dotyczącym MUZYKODRAMY autor W. Pitak zajmuje się m.in. problemem oddechowym jako ważną techniką relaksacyjną. Ćwiczenia te stawia obok problematyki sił kreacyjnych człowieka i sposobów ich uruchamiania – siłą jest wyobraźnia.

Poruszane problemy wskazują jak bardzo ważną jest znajomość psychiki dziecka, sposobów odczuwania świata wyobraźnią dziecka i jego logiki myślenia.

Autor podaje gotowe reguły postępowania terapeutycznego , które mogą stanowić wzór modelowy dla dalszych poszukiwań przez osoby zainteresowane tą tematyką.

Koszalin , dnia 26.04.2002 r. dr Mikołaj Borek


@



* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (oddech - skupienie - pamięć - wyobraźnia)

Szczególnie przydatne są to ćwiczenia w sytuacjach dzieci astmatycznych, oddychających ustami i nerwicowych.
>>> więcej: http://logos.dt.pl/muzykodrama04





@


W kolejnym artykule Władysław Pitak przytacza konkretne przykłady scenariuszy ćwiczeń terapeutycznych z zakresu MUZYKODRAMY. Ćwiczenia są opracowane na podstawie przyjętych technik relaksacyjnych. Z przedstawionego materiału wnioskować można o tym , co staje się w tym przypadku zadaniem terapeuty, a jest nim odpowiednia podpowiedź – jaką ścieżkę muzyczno-terapeutyczną posiada każdy z pacjentów , jakie ćwiczenia są adekwatne do indywidualnych jego potrzeb.

Artykuł stanowi projekt własny , nadający się do bezpośredniego wdrożenia, jak też może być pomocny do tworzenia programów przez zainteresowanych tą problematyką psychoterapeutów.

Koszalin, dnia 27.04.2002 r. dr Mikołaj Borek


@
* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (Jacobson, Schultz, Wintrebert)

Jedną z metod zmierzających do zmniejszenia napięcia emocjonalnego u dzieci jest relaksacja mięśniowa. Opiera się ona założeniu, że ciało i umysł tworzą niepodzielną całość.
>>> więcej: http://logos.dt.pl/muzykodrama05





@@@


RUCH, DZIAŁANIE, KONTAKT
- recenzja artykułu Władysława Pitaka

Od czasu zastosowania pierwszych prób muzykoterapii mija około pół wieku i wydaje się , że w tym kierunku zrobiono już sporo, ale ciągle jeszcze jest to dziedzina o zbyt małym zasięgu społecznym.
Stąd za bardzo cenne należy uznać poszukiwania autora artykułu, stanowiące krok w pożądanym kierunku – w obszarze celowego wykorzystania muzyki i jej elementów.

Tym razem w swoim artykule W. Pitak omawia problematykę rozwijania ruchu. Na muzykę reagują wszyscy ludzie, na różnych poziomach odczuwania – ten fakt zdaje się być inspiracją do wywoływania pożądanych działań ruchu od najprostszego do złożonych elementów tańca.

Na uwagę zasługuje przystępność materiału proponowanego przez autora – stosowana terminologia naukowa nie powoduje utrudnień w zrozumieniu zawartych treści o charakterze wskazówek praktycznych.

Koszalin , 22.04.2002 r. dr Mikołaj Borek

.
http://www.sukces.fora.pl/lekarze-terapeuci-rehabilitanci,14/relaksacja-logoterapia-muzykoterapia-terapia-koszalin,39.html#1755

.
admin
PostWysłany: Śro 20:10, 03 Sie 2016    Temat postu:

.
MUZYKODRAMA W KSZTAŁCENIU ZDOLNOŚCI TWÓRCZYCH I TERAPII NERWIC
.

Autorem metody i technik muzyczno-dramatycznych (MUZYKODRAMY) jest koszaliński aktor, logopeda i muzykoterapeuta - Władysław Pitak, który w drugiej połowie lat 70-tych XX wieku prowadził badania nad wpływem muzyki i treningu dramatycznego na rozwój zdolności twórczych dzieci szkół podstawowych, a zakończył je w połowie lat 80-tych w zakresie roli muzykodramy w terapii dzieci nerwicowych i autystycznych.



Oto niektóre publikacje na ten temat:

1.W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
2.W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
3.W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
4.W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
5.W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
6.W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
7.M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
8.W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
9.W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
10.W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
11.W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
.
admin
PostWysłany: Wto 17:25, 16 Lut 2016    Temat postu:

.

MUZYKODRAMA W ROZWIJANIU ZDOLNOŚCI I TERAPII NERWIC

Fotografie ze szkoleń:

@@@

Cytat:


Na foto: Tatiana Pitak w roli operatora kamery podczas szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez Władysława Pitaka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi


@@@


Cytat:


Na foto: Władysław Pitak prowadzi szkolenie rehabilitantów i pedagogów w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi


@@@


Cytat:



Na foto: Etiuda ze szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez Władysława Pitaka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi


@@@

Cytat:


Na foto: Etiuda ze szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez Władysława Pitaka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi



@@@


Cytat:


Na foto: Etiuda ze szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez Władysława Pitaka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi


@@@


Cytat:


Na foto: Etiuda ze szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez Władysława Pitaka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi



@@@

Cytat:


Na foto: Władysław Pitak prowadzi szkolenie rehabilitantów i pedagogów w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi

.
http://www.sukces.fora.pl/lekarze-terapeuci-rehabilitanci,14/szkolenie-i-warsztaty-z-muzykodramy-i-gier-psychologicznych,334.html#1167
.
.
HarlanMr
PostWysłany: Pią 4:57, 14 Mar 2014    Temat postu: MUZYKODRAMA, której autorem jest Władysław Pitak

.

MUZYKODRAMA, której autorem jest Władysław Pitak, jest nowoczesną metodą terapii dzieci nerwicowych i autystycznych ...

Proponowana metoda posiada liczne walory i można ją zaliczyć do aktywnych metod terapeutycznych. Chodzi tu bowiem o wychowanie poprzez działanie i stworzenie dzieciom i rodzicom warunków do własnej, twórczej aktywności wyrażającej się w umiejętności rozwiązywania problemów i porozumiewania się z innymi ludźmi.
Chodzi o rozwój emocjonalny, fizyczny, percepcyjny, umysłowy, estetyczny i społeczny. W muzykodramie można więc znaleźć sposób na jednoczenie się ze światem.

http://www.sukces.fora.pl/lekarze-terapeuci-rehabilitanci,14/szkolenie-i-warsztaty-z-muzykodramy-i-gier-psychologicznych,334.html#1167

.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group