Forum - Galeria Zdrowia, Marketingu i Rozrywki - Strona Główna - Galeria Zdrowia, Marketingu i Rozrywki -
Public Relations - kursy i szkolenia - oferty terapeutyczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak radzić sobie ze stresem maturalnym?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum - Galeria Zdrowia, Marketingu i Rozrywki - Strona Główna -> 1 Liceum Ogólnokształcące - Wrocław
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SAiS
Gość






PostWysłany: Śro 11:08, 02 Kwi 2008    Temat postu: Jak radzić sobie ze stresem maturalnym?

W środę po Wielkanocy, w auli Liceum Ogólnokształcącego nr 1 we Wrocławiu odbyło się spotkanie z p. Władysławem Pitakiem, logopedą i muzykoterapeutą, autorem audiowizualnych wersji treningów relaksacyjnych Jacobsona i autogennych Schultza, absolwentem I LO z 1961 r.

Tematem 45 minutowego spotkania z kilkoma klasami maturalnymi był stres maturalny.

W.Pitak, po krótkiej prezentacji problemów współczesnej cywilizacji, której codziennym zjawiskiem jest stan wzmożonego napięcia psychofizycznego,a w jego efekcie wzrost ciśnienia krwi, częstość oddychania, szybkość przemiany materii, które kiedyś może doprowadzić do odczuwania dolegliwości w postaci bólu głowy, uczucia mdłości, opadania żołądka, drżenia całego ciała i omdleń, zademonstrował na żywo elementy relaksacji progresywnej Jacobsona i treningu autogennego Schultza.

Pan Pitak jest znanym trenerem technik relaksacyjnych w Polsce, a płyty dvd z Jego ćwiczeniami są stosowane w klinikach kardiologicznych, sanatoriach, jaskiniach solnych, poradniach psychologicznych, klubach sportowych, biznesie i marketingu.

Relaks połączony z ćwiczeniami oddechowymi oraz pewnym elementami autosugestii już od dawna uważany był za cenną metodę psychoterapeutyczną. Interesowali się nim lekarze i psycholodzy, a w niektórych klinikach była to jedna z metod zapobiegania nerwicom, chorobie wieńcowej, wrzodowej i nadciśnieniu.



Cytat:
Filmy szkolne:

1. Jubileusz 100-lecia szkoły-intro

2. Jubileusz 100-lecia szkoły-polonez

3. Jubileusz 100-lecia szkoły-calinka

4. Spotkanie Absolwentów

5. Jubileusz 100-lecia szkoły-end

więcej szczegółów na naszych forach:

[link widoczny dla zalogowanych]

www.wesele.fora.pl

[link widoczny dla zalogowanych]

kontakt:

tel. 094-340-60-06, tel. kom. 660-332-171

mail: [link widoczny dla zalogowanych] ,

strony główne:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewa
Gość






PostWysłany: Czw 8:41, 22 Maj 2008    Temat postu:

Nowa matura wg mnie jest beznadziejna. Niesprawiedliwy i kretyński system oceniania tych matur doprowadza mnie do mdłości. Zgadzam się z przedmówcą powyżej, matura to tak naprawdę bzdura Wink nie świadczą o inteligencji ale jeśli chce się studiować tak czy siak trzeba ją zdać. Najważniejsze jest być sobą i wierzyć w siebie oraz być bogatym emocjonalnie. Razz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kara
Gość






PostWysłany: Pon 14:34, 26 Maj 2008    Temat postu:

ja mialam wyluzowana komisje;)[m.in. p.Stępień, wydala sie sympatyczna;)] przed egzaminem panie wspominaly swoja mature..zadawaly pytania czy nam termin odpowiada i takie tam. a jakis koles z 2 lo to nie wiem co robil -- stal:>pozniej przez te 2,5h siedzial jakby mu sie zyc nie chcialo:D no fakt jak tu z 3 G wytzymac przez tyle czasu:DVery Happy a co do STRESU to mi sie strasznie chcialo smiac...ze wszytskiego, takze z arkuszu, z tego jakby patriotycznego tekstu oraz nie lepszych tematow:D trzeba bylo jakos odreagowac.ubolewam tylko nad tym ze mi husteczki zabrali na szczescie moje zatoki sie nie zbuntowaly.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anka
Gość






PostWysłany: Wto 23:45, 27 Maj 2008    Temat postu:

Byłam na tym spotkaniu i bardzo mi się podobało, bo to coś nowego.Pozdro
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gościu
Gość






PostWysłany: Czw 12:45, 24 Mar 2011    Temat postu:

Byłem na takim spotkaniu kilka dni temu podczas DNI ABSOLWENTA. Było ciekawie, ale niektórzy prelegenci trchę przysypiali i nie bardzo było wiadomo, o czym chcieli mówic i co pokazać.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
naszaklasa
Administrator



Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:03, 21 Mar 2013    Temat postu:

Polski Związek Logopedów we współpracy z Wydziałem Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Podyplomowym Studium w zakresie neurologopedii oraz Podyplomowym Studium Pedagogiki Korekcyjno-Kompensacyjnej był organizatorem konferencji Muzyka w logopedii. Terapia, wspomaganie, wsparcie -- trzy drogi, jeden cel, która odbyła się 2 marca 2013 r. (sobota) w Hotelu Uniwersyteckim w Toruniu.

Ryszard Wagner mówiąc o muzyce zwrócił uwagę, że muzyka to początek i koniec wszelkiej mowy. Te słowa stanowiąc swoiste przesłanie naszej konferencji. Można je uznać za dobre podsumowanie wielowiekowej tradycji i doświadczeń związanych z ukazywaniem znaczenia muzyki w życiu człowieka -- muzyka bowiem to niezbywalny element życia każdej jednostki od poczęcia aż po śmierć.

Od zarania dziejów muzyka towarzyszy nam w każdym momencie naszego życia, stając się jego ilustracją, stąd jej znaczenie w procesie rozwoju, wsparcia czy terapii.
Konferencja była organizowana z myślą o praktykach i teoretykach zajmujących się problematyką wspomagania, terapii i wsparcia.

Wśród prelegentów krajowych i zagranicznych był koszaliński logopeda i muzykoterapeuta , Władysław Pitak, który wygłosił referat pt. "Techniki muzyczno-dramatyczne (muzykodrama) w terapii zaburzeń mowy u dzieci nerwicowych".

Oto linki do filmu, który ilustrował referat Władysława Pitaka:

http://www.youtube.com/watch?v=B5soZwjXsAk

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 4:24, 24 Paź 2013    Temat postu: Muzykodrama w terapii rodzin dzieci jąkających się

Muzykodrama w terapii rodzin dzieci jąkających się

Film zawiera fragmenty metody muzyczno-dramatycznej (MUZYKODRAMA) jako zabawy tematycznej, w której dziecko bawiąc się w maszynistę, lekarza, sklep lub szkołę, gra role określonych osób, reaguje zgodnie z przyjętymi wzorami.

W tej grze dziecko jest jednocześnie aktorem i reżyserem. Przedmiot - rekwizyty są przeważnie umowne, zastępcze (liść jest talerzem, kasztany- ziemniakami, krzesło może być samolotem, patyk-koniem) . Często ruchy i czynności, aczkolwiek umowne, odzwierciedlają wiernie rzeczywistość emocjonalną dziecka.

Muzykodrama jest projekcją sprzyjającą odreagowaniu. Dziecko może się "wygadać", "wypłakać", wyładować napięcia nerwowe i konflikty uczuciowe, a jednocześnie pobudzić wyobraźnię, zdobyć i utrwalić wiedzę o świecie i o zjawiskach społecznych.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 4:25, 24 Paź 2013    Temat postu: Muzykodrama w terapii rodzin dzieci jąkających się

Muzykodrama w terapii rodzin dzieci jąkających się

Film zawiera fragmenty metody muzyczno-dramatycznej (MUZYKODRAMA) jako zabawy tematycznej, w której dziecko bawiąc się w maszynistę, lekarza, sklep lub szkołę, gra role określonych osób, reaguje zgodnie z przyjętymi wzorami.

W tej grze dziecko jest jednocześnie aktorem i reżyserem. Przedmiot - rekwizyty są przeważnie umowne, zastępcze (liść jest talerzem, kasztany- ziemniakami, krzesło może być samolotem, patyk-koniem) . Często ruchy i czynności, aczkolwiek umowne, odzwierciedlają wiernie rzeczywistość emocjonalną dziecka.

Muzykodrama jest projekcją sprzyjającą odreagowaniu. Dziecko może się "wygadać", "wypłakać", wyładować napięcia nerwowe i konflikty uczuciowe, a jednocześnie pobudzić wyobraźnię, zdobyć i utrwalić wiedzę o świecie i o zjawiskach społecznych...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 22:35, 04 Maj 2015    Temat postu:

Dlaczego młodzież podchodzi obecnie do matury bez stresu a po prostu oni się nie uczą a bawią. Szkoła to w tej chwili nie miejsce do nauki a obecnie pełni rolę miejsca spotkania towarzyskiego, płacenie szkołą nie za jakość kształcenia a przysłowiowe sztuki to efekty, że oceny nie dostaje się za naukę tylko samo chodzenie do szkoły.

Nawyki w szkole średniej z gimnazjum a na studiach wyższych z szkoły ponadgimnazjalnej. Słowa absolwenta szkoły ponadgimnazjalnej jak coś nie było tak z ocenami z przedmiotu można było napyskować nauczycielowi albo pójść do dyrektora szkoły na skargę a ten wzywał nauczyciela i ten dostawał burę oraz oceny były poprawiane na lepsze.

Stosuje podobny schemat młodzież na uczelni wyższej napyskuje wykładowcy (a tu student spotyka mur i zdziwienie prowadzącego, że student czegoś żąda) potem idzie do dziekana i znów pyskuje dziekanowi w tym i skarży się na wykładowcę (znowu ma student przed sobą mur i dziwnie się na niego patrzą w tym i na jego zachowanie) jak nic nie wskóra u wykładowcy i dziekana to idzie na skargę do rektora uczelni (i tam znowu spotyka student mur) następuje tutaj szok studenta zasada ze szkoły ponadgimnazjalnej nie działa.

Przychodzi absolwent szkoły do pracodawcy dostaje taki absolwent tabelkę aby wypełnił pozycje w tabelce, wpisał dane z liczników maszyny itp. i na dole dokumentu musi własnoręcznie się podpisać długopisem, że to on dane spisał z urządzenia i tu po prostu dla takiego ucznia zbrodnia, on nie umie się czytelnie podpisać długopisem.

Twierdzi do pracodawcy roszczeniowo ja mam dysleksję i dysortografię a pracodawca co mnie obchodzi masz wykonać zadanie i się podpisać, że faktycznie to ty zrobiłeś daną robotę.

Zgroza chcieć czegoś od absolwenta albo ucznia a matura teraz jest zdawana na minimum 30% to czego wymagać od dzisiejszej młodzieży, kiedyś to była matura trzeba wszystko było mieć (wiedzieć) w głowie a teraz to uczniowie dostają gotowe opowiadania, tabele matematyczne w zadaniach maturalnych itp.

Tak skróconym opisie schemat obecnej młodzieży przedstawiłem takiej prawdziwej.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum - Galeria Zdrowia, Marketingu i Rozrywki - Strona Główna -> 1 Liceum Ogólnokształcące - Wrocław Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin